zaterdag 14 oktober 2017

Tweedeling

Dit stond er in de Volkskrant, opiniepagina, op 14 oktober 2017:



Franck Verhoeks, wonende in Frankrijk, zijn naam klinkt Hollands, denkt serieus dat Jeroen Dijsselbloem niet direct ziet dat 50 duizend dagen meer is dan 100 jaar. Dat is juist de grap, Franck!

Je ziet dat wel vaker, ook in de krant, dat iemand echt niet snapt wat er bedoeld wordt, maar dan toch de ander de les gaat lezen.

Wat me vooral intrigeert is het selectieproces van de Volkskrant, redacteur Henk Müller.
Zou hij denken: "Wat goed dat die domme Dijsselbloem wordt gecorrigeerd!"?
Of zou hij denken: "Laat ik dit afdrukken om te laten zien hoe groot de afstand is tussen Dijsselbloem en de kiezers. Hieruit blijkt nu echt de tweedeling in de maatschappij".

Ik ben bang het eerste, maar ik zou zó graag horen of ik er ook ingetrapt ben en het plaatsen van de brief een grap is van Henk Müller!


1 opmerking:

Franck JB Verhoeks zei

Bonjour Richard,
Je denkt te veel over wat anderen denken en vindt daar ook direct iets van.
Je schrijft "..., denkt serieus ..." Hoe weet jij nou wat ik denk.
En: Jij ziet wel vaker dat iemand echt niet snapt wat er bedoeld wordt.
Je bent een echte grapjas. Jij begrijpt alles (op jouw manier)
Je bent geen journalist, dat is wel duidelijk.
Overigens: Dijsselbloem manipuleert. De pers, ons ......
Vriendelijke groet, Franck (inderdaad Nederlands; scherpe analyse :-)